Het komt regelmatig voor, dat bedragen, die wij als vereniging AVO bij jullie innen zoals de contributie en bedragen voor gele kaarten, door iemand gestorneerd worden. En dat zonder opgaaf van reden. Dit geeft veel extra werk voor de penningmeester. Hij moet er achteraan bellen en vragen naar het waarom en alles opnieuw gaan innen. Alles moet boekhoudkundig weer rechtgezet worden in de boekhoudsystemen. Dat geeft echt heel veel extra werk.
Ook kan het zijn, dat er op de rekening niet voldoende saldi is. Ook dat geeft veel extra werk.
Graag zouden we zien, dat als je het niet eens bent met een inhouding, waar trouwens altijd bij staat waar het bedrag voor is, je vóórdat je storneert, eerst contact op neemt met de penningmeester, zodat hij uitleg kan geven.
We zouden het heel fijn vinden dat dit op deze wijze zou gebeuren en niet eerst storneert .
Storneren kan altijd nog als je er niet mee eens bent. De termijn voor storneren is namelijk tot 8 weken na de afschrijving en daarna tot 13 maand via jullie eigen bank.
Een belletje, mail of app naar mij lost waarschijnlijk heel veel op. Ik beantwoord normaliter heel snel.
Bouke Heijda, penningmeester AVO
penningmeester@avoassen.nl